Leefbaar start meldpunt voor klachten Rotterdams servicenummer

Leefbaar Rotterdam start binnenkort een meldpunt voor klachten over het servicenummer van de gemeente Rotterdam, 14010. Aanleiding hiervoor zijn de klachten die zijn ontvangen van Rotterdammers over dit servicenummer. Ironisch, omdat het nummer 14010 juist een punt hoort te zijn waar de Rotterdamse burgers met hun klachten over het functioneren van de gemeente terecht kunnen.

Via het servicenummer kunnen Rotterdammers niet alleen hun klachten kwijt, maar ook meldingen doen of verschillende zaken aanvragen. Helaas krijgt Leefbaar Rotterdam steeds vaker signalen dat bewoners niet goed geholpen worden bij het servicenummer 14010, dat klachten van burgers niet of onjuist worden behandeld en dat het digitale gedeelte van de site, ‘mijnloket’, niet goed functioneert.

Leefbaar raadslid Jeffrey Rijken: “Klantgerichtheid naar de burger toe is één van de kerntaken van de overheid. Het vermoeden bestaat dat de gemeentelijke diensten niet klantvriendelijk werken en dat burgers regelmatig verkeerd, onjuist of niet worden geïnformeerd. Dit meldpunt moet dat gaan inventariseren.”

“Inmiddels hebben de partijen VVD en Groenlinks schriftelijke vragen gesteld over 14010. Ze benadrukken vooral het gebruik van de privégegevens van de burger. Bij ons meldpunt vragen wij vooral aandacht voor de omgang met de burger en de afhandeling van hun klachten,” aldus Rijken.

Bron: Dichtbij.nl

Chat openen