Gemeente belooft vaker terug te bellen

Rotterdamse ambtenaren bellen burgers nauwelijks terug. Dat blijkt uit een enquête onder 3600 Rotterdammers, die in opdracht van de gemeente is uitgevoerd. Wethouder Jantine Kriens (Bestuur) belooft beterschap.

Bellende burgers doorverbinden of terugbellen blijkt een stap te ver voor een deel van het Rotterdamse ambtenarenkorps, erkent de gemeente. Zo’n 62 procent van de Rotterdammers die rekenden op een telefoontje van de gemeente, hoorden nooit meer iets. Ongeveer een kwart van de bellers (23 procent) kreeg wel binnen vijf dagen het beloofde belletje.

Wethouder Kriens trekt het boetekleed aan en belooft werk te maken van het terugbelgedrag van haar ambtenaren. Toch zijn Rotterdammers die de gemeente bellen volgens de onderzoeksresultaten meestal tevreden over de service. Mits ze direct worden geholpen en niet teruggebeld hoeven te worden.

Ook burgers die zelf bij de gemeente langsgaan, hebben meestal weinig te klagen. Zo zei tweederde van de ondervraagde Rotterdammers positief te zijn over bijvoorbeeld de wachttijden bij Stadswinkels. De ambtenaren krijgen van hun burgers gemiddeld een score van ‘voldoende’ tot ‘goed’, zegt de gemeente.

Bron: Rijnmond.nl


Chat openen